לא אחת אני פוגש לקוח שמגיע לפגישה עם בקשה ספציפית. השבוע הגיע אליי עורך דין בכיר.
"אבקש לפתוח פוליסת חסכון ולהפקיד 300 אלף ש"ח" הוא אמר.
"רעיון מצוין, אבל בוא נעבור על כל התיק" אמרתי.
תוך כדי מעבר על התוכניות התברר שהביטוח הפנסיוני מנוהל אצל סוכן א'(הסוכן ממקום העבודה), ביטוח הבריאות אצל סוכן ב'(קרוב משפחה), קרן ההשתלמות בבית השקעות,
ותיק ההשקעות מתנהל אצל היועץ בבנק.
התחלתי לשאול שאלות..
"מה מסלול ההשקעה בתוכניות? כיצד חילקת את מידת הסיכון בכל תוכנית השקעה? האם חשבת באופן שונה על ההתנהלות בקרן ההשתלמות מול הכסף הפרטי?ובביטוח הבריאות- האם דאגו להתאמת הפוליסה לכיסויים העדכניים? קרה לך שאחד המוקדנים המליץ לך לעבור לקופה אחרת מזו שבה הוא עובד?
"אף אחד לא שאל אותי את השאלות האלה… אין לי תשובות לשאלות האלה".
"כעת, איך אתה מרגיש עם הדרך שבה התוכניות שלך מנוהלות?"
עכשיו, כשאתה שואל את השאלות האלה, אני שם לב בעצם שכל אחד מהגורמים המטפלים בי דואג לחלק שלו אף אחד לא מסתכל עליי בעצם ורואה את המכלול.."
המסקנה היא שאנו מוקפים בהרבה יועצים, מוכרנים, מוקדנים ונותני שרות, שכל אחד יודע לספר שהמוצר שלו הוא הטוב ביותר ובעל התשואות הטובות ביותר.
השאלה שנשאלת היא האם אותו מוקדן יגיד לי אם תהיה אופציה אחרת, טובה יותר, או שהדרך הטובה ביותר היא לעבוד מול סוכן ביטוח מקצועי אחד שיידע לרכז את כל התוכניות, יראה אותי ואת הצרכים שלי ובהתאם יבנה לי את התוכניות.